Будьмо знайомі!
Бажання – найсильніша енергія Всесвіту
Я – учитель, я – жінка.
Любов до дитини живе в мені від природи. Призначення жінки на Землі –
народжувати, виховувати дітей. Я не можу сказати, коли вирішила стати на педагогічну ниву, коли
сказала собі одного разу : « Я буду вчителем». Я зростала і знала, що мене
чекає педагогічний інститут, що для цього треба перечитати стоси літератури… І
залюбки занурювалася у світ книг. У батьківському домі було багато книг, щовечора
кожен брав свою книгу. У великій вітальні завжди панувала тиша. Та це було лише
ззовні, а насправді в нашій уяві було багато цікавих і неймовірних пригод. Я вдячна батькам за
любов до книги.
Моя
царина – література. Що може бути ближчим до життя? Література розширює
кругозір, знайомить з історичними
фактами, допомагає розібратися у стосунках
між людьми.
Я не маю права на помилку. Мій обов'язок –
допомогти знайти себе на життєвому шляху.
Моє кредо: « Найважливіше в педагогічній
діяльності – це гармонія в стосунках із учнями, їх батьками та колегами,
постійний творчий пошук і самовдосконалення».
Суть досвіду вбачаю у впровадженні в роботу
принципу дитиноцентризму.
Для
покращення якості знань учнів сьогодення
вимагає пошуків нових шляхів навчання. А одне з головних завдань учителя
– допомогти учневі навчатися самостійно здобувати знання.
Сучасний педагог на уроці – психолог і
актор, режисер і наставник одночасно.
Тому, готуючись до уроків, враховую не тільки особливості кожного класного
колективу, але й психологію, вікові особливості, потенційні можливості кожного
учня.
Переступаючи поріг школи, я усвідомлюю, що
приходжу до учнів, щоб розпізнати в кожному з них людську особистість, здатну
розвиватися та прогресувати. Мій обов'язок - прийняти кожного з них таким, який
він є, а не яким я хотіла б його бачити.
Ми живемо в неспокійний час – час великих
змін і сподівань. Сьогодні необхідно мислити , працювати по – новому та по –
новому будувати процес освіти. Це
означає, що не можна виправляти і перекреслювати написане. Чому в дорослому
житті архітектори спочатку роблять ескіз, креслення , обговорюють його з усіма,
отримують зауваження, двадцять разів переробляють, прагнучи досконалості.
Редактори корегують тексти. Навіть у спорті дають три спроби , а вже потім
вибирають кращу, а не середню. І тільки школяра змушують відповідати відразу,
не даючи право на помилку. Для мене та моїх вихованців навчання – це пізнання
нового, помилки, їх виправлення і поліпшення своєї роботи. Я здійснюю індивідуальний підхід до учнів, бо
вважаю, що викликати дітей до дошки, яким важко виступати публічно – це
неефективно витрачати час, краще « сам на сам», дозволяю відповідати не
піднімаючись. Це допомагає особливо сором'язливим дітям не розгубитися , більш
чітко висловити свою думку. Записувати інформацію з підручника – неефективно,
бо ця « суха» інформація доступна в Інтернеті. Я прихильниця « ідеї надання
повторних шансів», щоб викликати інтерес до самого процесу, бо переконана, що
помилятися – значить пізнавати світ. А як же запам'ятати велику кількість
інформації? На жаль, не всі учні здатні якісно засвоїти програмний матеріал;
намагаючись запам'ятати, перевантажують пам'ять, урешті–решт втрачають цікавість до навчання. У нагоді
стають флешкарти, на яких зображено ключові моменти, символіка певного твору.
Вони використовуються як засіб актуалізації та закріплення знань.
Останнім часом використовую на уроках вивчення
нового матеріалу ейдотехніку. Ейдетизм – здатність яскраво уявляти собі
предмети, яких немає в полі зору. Це використання образного типу інформації. У
пам'яті залишається те, що має емоційне позначення. Ейдична пам'ять тривала.
Формула такого навчання : уява + позитивні емоції = засвоєння. Ця техніка дає
можливість розкрити свій потенціал, не «потонути» у вирі нової інформації.
Захоплююся
тайм -менеджментом, йогою - це повертає мені енергію та радість, яку я несу в
клас дітям. Активно використовую на уроках зарубіжної літератури ще одне моє захоплення – скрапбукінг.
Спочатку створюємо скраплистівки, скрапальбоми у вигляді наочності, пізніше
звертаємося до символічного змісту робіт. Робота з символами дозволить
поглибити уявлення учнів про героїв твору, розкрити окремі сюжетні лінії і
ставлення вчителя до твору. Дітям це цікаво й пізнавально. Розгадати символи,
побачити авторський задум – усе це мотивує учнів. Скрапроботи використовую на
різних етапах уроку.
Сухомлинський писав: « … природа поклала на
тебе ( жінко) незрівнянно більшу відповідальність, ніж на чоловіка. Ти повинна
мати те, чим пишається кожна людина: власну гідність, свідомість високої мети
життя, творчі здібності, покликання».
Я йду вперед, кожний свій крок роблю
впевнено і зважено. Хвилююся через
невдачі, не боюся вибачатися, якщо я не права, не шукаю легкого шляху.
Я
свідомо прийняла рішення бути вчителем. І я свідомо хочу бути вчителем, який
любить, але мудрий у своїй любові, який спонукає вихованців вивчати те, що їм
слід вивчати, який підбадьорює дитину в момент помилки, який підтримує лад і
порядок у дитячому колективі, допомагає кожній дитині йти власним шляхом
саморозвитку. І щоб у мене не
трапилось, я завжди буду :
-
заходити
в клас із усмішкою;
-
буду
стриманою та терплячою;
-
не
шукатиму легких шляхів;
-
радітиму
успіхам своїх учнів;
-
співпереживатиму
їхнім невдачам;
-
не
боятимуся вибачатися , якщо я не права;
-
нестиму
дітям добру енергію.
Немає коментарів:
Дописати коментар